✔️ 4 نکته استفاده درست از سونا خشک

استفاده مداوم از سونا، جدای از تاثیری که بر سلامت جسم میگذارد، تاثیراتی باور نکردنی بر روی روح شما نیز میگذارد. تمام تاثیرات مثبتی که میتواند بر سلامت شما داشته باشد وابسته به استفاده درست از سونا خشک است. اما آیا شما میدانید که سونا خشک چیست؟ و یا چطور میتوانید سونا خشک خانگی خود را بسازید؟ برای گرفتن جواب این سوال میتوانید به مقاله سونا چیست؟ بروید.

استفاده درست از سونا خشک

بررسی تاثیرات سونا خشک بر روی بدن

همانطور که گفته شد، سونا خشک میتواند هم بر روی جسم و هم بر روی روح تاثیرگذار باشد. فضای سونا خشک فضایی گرمیست که به تردیج بدن را گرم میکند، این گرما را جریان خون به خود گرفته و به اجزا بدن منتقل میکند، این روند تا به اوج رسیدن گرمای بدن ادامه پیدا میابد. هنگامی که بدن شروع به عرق کردن میکند درجه حرارت بدن کاهش پیدا میکند و مرحله دفع سموم بدن آغاز میشود. به این خاطر سونا خشک خود یک ورزش بی تحرک اما با دفع سموم بدن بحساب می‌آید.

حس نشاط و سبکی که بعد از استفاده درست از سونا خشک برای شما حاصل میگردد تاثیر بسیاری بر روح شما خواهد گذاشت. اگر احساس پژمردگی و افسردگی در خود احساس میکنید، بهتان پیشنهاد میکنم حتما شنا و سونا خشک را در لیستان قرار دهید.

استفاده درست از سونا خشک

استفاده درست از سونا خشک

شاید برایتان تازگی نداشته باشد که بگویم بهتر است قبل از رفتن به سونا خشک، شنا کنید! چراکه همیشه شنا و سونا مکمل هم معرفی شده اند، اما آیا میدانید چقدر شنا کنید و چقدر در سونا بمانید؟

شما بهتر است 75درصد از زمان خود را اول به شنا کردن بگذرانید و در ادامه 25درصد هم به سونا خشک بروید. بله این همان بمب دفع سموم بدن است. اگر به تازگی شنا و سونا را به برنامه خود اضافه کرده اید و تازکار هستید، توصیه میشود تنها 5 دقیقه در سونا بماندید و با گذشت یک ماه بطور پیوسته و آهسته زمان را تا حداکثر به 15 دقیقه برسانید. برای افرادی که سابقه بیماری دارند و یا سالمند هستند توصیه میشود بیش از 5 دقیقه در سونا نمانند.

استفاده درست از سونا خشک چند مرحله دارد؟

شاید برایتان جالب باشد گه بگوییم استفاده از سونا خشک دارای 5 مرحله است که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

  1. در مرحله اول قبل از آنکه وارد سونا خشک شوید خوب بدنتان را با صابون و آبگرم بشویید. انجام این مرحله باعث میشود که مرحله تعریق به خوبی انجام گیرد.
  2. حتما با خود حوله ای بزرگ به همراه داشته باشید تا بتواند عرق را به خوبی به خود جذب کند.
  3. قبل از ورود به سونا یک لیوان آب ولرم بنوشید تا دچار کم آبی نشوید.
  4. اجازه ندهید بیش از حد عرق کنید و مراقب تایمی که برای سونا خشک در نظر گرفته اید باشید.
  5. ابتدای ورد به سونا خشک برای هماهنگ شدن دما بدنتان با سونا ابتدا بر روی سکوی پایین بنشینید و بعد به ترتیب سکو های بالاتر را انتخاب نمایید.

بررسی نکات مرحله پایانی استفاده درست از سونا

و اما نکانتی که در زمان پایانی استفاده از سونا خشک باید به خاطر داشته باشید، عبارتند از موارد زیر:

  1. حتما بعد از اتمام زمان سونا دوش آب ولرم بگیرید و تمام عرق های روی پوستتان را به خوبی بشویید.
  2. برای پاین آوردن دما بدن و خنک شد از دوش آب سرد یا از حوضچه آب سرد استفاده کنید.بیش از 2 یا 3 بار از حوضچه آب سرد برای غوطه ور شدن استفاده نکنید که عوارض بدی برایتان به همراه خواهد داشت.
  3. بعد از آنکه بدنتان سرد شد به مدت 10 دقیقه بروس سکو بنشینید بطوری که پاها پاهایتان بالاتر از سطح بدنتان قرار گیرد.

کلام آخر، امید وارم این مقاله براتو مفید بوده باشه، اگه دارید به این فکر میکنید که سوناخشک خونگی خودتونو بسازید، باید بگم میتونید بهترین هیتر سونا خشک مگا اسپا و سنگ هیتر سونا خشگ مگااسپا از ما بخرید.

برند مگااسپا برند ایرانی است گه با برترین برندهای خارجی روز دنیا برابری میکنه، پس با آسودگی از ما خرید کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.