❓آیا سونا باعث لاغری میشود؟

در جواب به این سوال باید گفت، بله سونا باعث لاغری میشود اما در سونا عضله سازی اتفاق نخواهد افتاد و کالری چشمگیری از دست نخواهید داد! همانطور که در مقالات قبل گفته شد، تعریقی که برایتان در سونا اتفاق می‌افتد علاوه بر دفع سموم بدن موجب میشود بخشی از آب بدن کم شود. این کم شدن آب شاید شمارو کم سایزتر جلوه دهد اما به معنای لاغری واقعی نمیباشد. برای لاغری با سونا باید  بطور منظم سونا را در برنامه هفتگی خود قرار دهید و صبور باشید و بدانید تفاوت میان سونا خشک و سونا بخار چیست؟

سونا باعث لاغری میشود

نحوه استفاده از سونا برای لاغری

سونا باعث لاغری میشود، در سونا با افزایش دمای بدن، متابولیسم بدنتان افزایش میابد و شروع به تعریق میکنید. این تعریق به معنا کاهش حجم چربی و سلولیت بدن است (حجم آب بین چربی‌ها کم شده و این باعث نرم شدن چربی‌ها میشود) به این خاطر در ابتدا گفته شد که در سونا عضله سازی اتفاق نمی‌افتد. عضلات شما در هنگام شنا قبل از رفتن به سونا ساخته خواهند شد.

همانطور که در مقاله استفاده درست از سونا گفته شد، شما بهتر است 75درصد از زمان خود را به شنا بپردازی و تنها 25 درصد از وقت خود را به سونا اختصاص دهید با این کار سونا باعث لاغری میشود، چرا که سونا در طول یک جلسه ضربان قلب شما را به 50-75 درصد بالا میبرد که در آخر مشابه تمرینات فیزیکی ملایم خواهد شد.

چه افرادی با سونا لاغر میشوند؟

از اصلی‌ترین نکته استفاده از سونا این است که بدانید استفاده از سونا برای چه افرادی ورزش تلقی میشود؟

  • افرادی که سن بالایی دارند.
  • افرادی که وزن بالایی دارند و قادر به تحرک بدنی بالا نیستند.
  • افرادی که دارای محدودیت‌هی جسمانی خاصی هستند.
  • افرادی که قبل از سونا شنا کرده اند.

شما میتوانید برای مطالعه سایر فواید سونا برای بدن به مقاله زیر مراجعه نمایید: سونا چه فوایدی برای بدن دارد؟ 

مدت زمان استفاده از سونا خشک برای لاغری

مدت زمان استفاده از سونا خشک

مدت زمان استفاده از سونا خشک هم مسئله ای بسار تاثیر گذار است. مدت زان استفاده از سونا وابسته به این امر است که شما مبتدی هستید و یا مدت زمان طولانی هست که از سونا به عنوان مکملی برای ورزش شنا هفتگیاتان استفاده میکنید.

اگر مبتدی هستید تنها باید 5 دقیقه در سونا بمانید و به مرور با استفاده مدام این مدت زمان را افزایش دهید. حداکثر زمانی که میتواندی در سونا بمانید 15 دقیقه است.

کلام آخر، بطور خلاصه میتوان گفت: بله سونا باعث لاغری میشود، اما باید بطور مداوم در برنامه زندگیان قرار گیرد و لازمه آن صبوریست. اگر به دنبال نتیجه ای درست هستید در کنار سونا ورزش عضلانی دیگری برای خود درنظر گیرید چراک صرفا آب شدن چربی بدن، اندامی زیبا برایتان نخواهد ساخت.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.