❄️معرفی 6 تفریح زمستانی 2023

برخلاف تصور عموم تو روزای سرد و برفی زمستون میشه تفریحات هیجان انگیز زیادیو تجربه کرد. تفریح زمستانی که از نظر جسمی برایتان حداقل خطر ممکن و حداکثر لذت را به همراه خواهند داشت. در این مقاله با من همراه باشید تا با بهترین تفریحات زمستانی سال 2032 آشنا شوید.

1.تفریح زمستانی:تیراندازی در هنگام اسکی روی یخ

تیراندازی-در-هنگام-اسکی-روی-یخ

اگر از طرفداران مسابقات المپیک باشید حتما نام این ورزش دوگانه را شنیده اید. ورزشی بسیار مهیج که مخصوص نقاطی از کره زمین است اما با توجه به شرایط آب و هوایی سال 2023 میتوان گفت که در برخی نقاط ایران نیز قابل اجرا خواهد بود. برای تسلط بر این ورزش لازمه آن این است که از قبل آشنایی خوبی با اسکی بر روی یخ داشته باشید تا بتوانید در هنگام تیراندازی بدن خود ریلکس و بدون حرکتی اضافه حرکت دهید. لازمه این ورزش تمرینات قبل از آن خواهد بود.

2.تفریح زمستانی:اسکی سواری با کایت

اسکی سواری با کایت

اگر اهل تفریحات آبی باشید به احتمال زیاد با ورزش موج سواری با کایت آشنا هستید، تفریحی مهیج که در جزیره کیش نیز قابل انجام است. برای اسکی با کایت از قدرت کشش آن برای حرکت خود استفاده خواهید کرد و همین امر موجب افزایش هیجان و سرعت حرکت شما خواهد شد. انجام این تفریح به افراد مبتدی توسیه نمیشود چرا که ورزشکار کنترلی بر روی ورزش باد ندارد.

3.تفریح زمستانی:سورتمه سواری برروی برف

سورتمه سواری بر روی برف

حتما تا کنون سورتمه بابا نوئل را دیده اید که توسط گوزن ها جابه جا میشود. و اسکیمو هایی که سورتمه خود را سگ جابه جا میکنند. این تفریح مدت زمانی طولانی نیست که وارد ایران شده است و میتوان از آن به عنوان تفریح زمستانی و پرهیجان و کم خطر تر نسبت به دو تفریح فبل یاد کرد. سورتمه در تمام اماکن نمیتواند استفاده شود و تنها در پیست های اسکی قابل استفاده است. شما میتوانید در توچال از طولانی ترین سورتمه ایران لذت ببرید.

4.تفریح زمستانی:تیوپ سواری

تیوپ سواری

یکی از کم هزینه ترین و پرطرفدارترین تفریحات برفی در ایران تویوپ سواری است. تفریحی که به صورت گروهی انجام میشود و به مهارت خاصی نیز نیاز نخواهد داشت. تنها نیاز است برای این تفریح به کوه هایی که در دامنیشان برف بسیاری است بروید چرا که تویوپ باید در شیب کوه برفی قرار گیرد تا بتواند  به سمت پایین با سرعت بیشتری لیز بخورد

5.تفریح زمستانی:بهترین زمان رفتن به سونا

بهترین زمان رفتن به سونا

اگر از سرما فراری هستید و از گرما لذت بیشتری میبرید پیشنهادمان به شما سونا خشک و یا سونا بخار است چرا گه میتواند برای زمانی کوتاه گرمایی دلچسب را به جسم و روح شما منتقل نماید. باید توجه داشته باشید که با روش صحیح استفاده از سونا آشنا شوید. برای آشنایی میتوانید به مقاله زیر مراجعه نمایید.

مقاله: 4 نکته استفاده درست از سونا خشک

6.تفریح زمستانی:تله کابین سواری

تله کابین سواری

اگه عاشق دیدن منظره برفی بی انتها هستید ما به شما تلکابین سواری در کنار اسکی را پیشنهاد میدهیم. تله کابین خود از جاذبه های جذاب برای پیست های اسکی محسوب میشه و طرفدارای زیادی هم داره. آرامش تماشای برف بی انتها و مناظر بی نظیرش میتواند به عنوان دلپذیرترین تفریح زمستانی معرفی شود.

معرفی چند جای دیدنی تهران در فصل زمستان 2023

زمستون تهران

در آخر مقاله قصد بر آن است تا شمارا با برخی اماکن دیدنی تهران در این فصل آشنا نماییم:

  • پیست اسکی توچال
  • پارک جنگلی لویزان
  • بام تهران
  • دربند و درکه
  • باغ فردوس
  • کاخ موزه سعدآباد
  • پارک جنگلی کوهسار
  • خیابان ولی عصر
  • پیست اسکی آبعلی

کلام آخر

هر یک از تفریحات زمستانی 2023 به سهم خود جذاب و هیجان انگیزاند . در این زمستان برفی تفریحات را از دست ندهید و توجه داشته باشید که برخی از تفریحات نیازمند تمرینات مقدماتی هستند، پس در کنار تفریح مراقب سلامتی خود نیز باشید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.