?آیا استفاده از سونا در بارداری مجاز است؟

سونا بر روی در جه حرارت بدن تاثیر میگذارد و موجب افزایش ضربان قلب خواهد شد. این افزایش دما برای جنین میتواند بسیار پرخطر تلقی شود. بدین ترتیب استفاده از سونا در بارداری برای تمامی افراد مجاز نمیباشد و دارای محدودیت های استفاده خواهد بود. در ادامه مقاله به بررسی خطرات استفاده از سونا در بارداری خواهیم پرداخت.

آیا استفاده از سونا در بارداری مجاز است؟

جهت آشنایی با نحوه استفاده درست از سونا، میتوانید مقاله “4 نکته استفاده درست از سونا خشک” مطالعه نمایید.

بررسی خطرات استفاده از سونا در بارداری

باید توجه داشت که جنین در رحم بدن مادر قادر به تنظیم دمای بدن خود نیست و نمیتواند گرمای بیش از حد بدن مادر را تحمل کند. اتفاق بدیهی که در سونا رخ میدهد افزایش دمای بدم به جهت دفع سموم و تمدد اعصاب است، شاید سونا بتواند برای مادر خوش آیند باشد اما برای کودک خیر.

این حجم از گرما میتواند عواقب جبران نشدنی برای کودک در آینده به مجود آورد مشکلات از جمله»

  • عوارض جدی مغذی
  • عوارض نخاعی
  • نواقص مادرزادی

در ماه‌های ابتدای بارداری، گرمای سونا میتواند سبب سقط جنین شد.

تحت چه شرایط میتوان در هنگام بارداری از سونا استفاده نمود؟

برای استفاده از سونا در بارداری نیاز به اجازه پزشک معالج شما میباشد. پزشک با محدود کردن مدت زمان استفاده تعیین میکند چقدر حق استفاده از سونا را خواهید داشت. اما بطور کلی، بسیاری از پزشکان استفاده از سونا را برای تمامی مادران ممنوع اعلام میکنند.

در صورت استفاه از سونا به علائم حیاتی خود توجه داشته باشید، در صورت احساس حالت تهوع و یا ضعف جسمانی و سرگیجه سریعا از فضای سونا خارج شوید.

آیا استفاده از جکوزی در بارداری مجاز است؟

استفاده از جکوزی با سونا تفاوتی ایجاد نمیکند، چراکه در هردو حالت دمای بدن مادر از حد طبیعی خود افزایش خواهد یافت و این مسئله برای کودک مضر خواهد بود. در صورت دریافت اجازه پزشک به موارد زیر توجه داشته باشید تا احتمالات پرخطر به حداقل ممکن برسند:

  • بیشترین مدت زمان استفاده از جکزی را 10دقیقه در نظر بگیرید.
  • تنها گاهی از وان آب گرم استفاده نمایید چرا که استفاده مداوم خطر آفرین است.
  • نزدیک به جت هایی که آب داغ وان را تامین میکنند ننشینید.
  • در صورت احساس حالتی غیر طبیعی، مانند تهوع و ضعف جسمی، سریعا وان را ترک کنید.

کلام آخر، استفاده از سونا و جکوزی در سه ماه اول پرخطر است و در کل نیز عملی پرریسک تلقی میشود، به این خاطر به شما توصیه مینماییم ریسک همچین خطری را برای جنین خود نپذیرید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.